Τι είναι On-Page SEO
On-Page SEO είναι ένα σύνολο τεχνικών που εφαρμόζονται σε κάθε ιστοσελίδα του ιστότοπου ώστε να βελτιστοποιηθεί για τις μηχανές αναζήτησης.
Περιλαμβάνει βελτιστοποίηση του τίτλου, του περιεχομένου, των εσωτερικών συνδέσμων και πολλά άλλα.
Στόχος είναι η ιστοσελίδα να κατατάσσεται υψηλότερα στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs) για σχετικές λέξεις/φράσεις-κλειδιά.
Οι μηχανές αναζήτησης εξετάζουν πολλούς παράγοντες κατάταξης για να ελέγξουν εάν η ιστοσελίδα έχει ποιοτικό και χρήσιμο περιεχόμενο που ταιριάζει στον όρο αναζήτησης και την πρόθεση αναζήτησης ενός χρήστη. Αν η σελίδα περιέχει αξιόπιστο και χρήσιμο περιεχόμενο, απαντά στο ερώτημα και εξυπηρετεί την πρόθεση αναζήτησης του χρήστη, εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Σε αυτό το άρθρο θα αναφέρουμε τις τεχνικές που πρέπει να εφαρμόσετε για τη βελτιστοποίηση των σελίδων ώστε να επιτύχετε υψηλές θέσης κατάταξης.
Γιατί το On-Page SEO είναι Σημαντικό
Το on-page SEO είναι σημαντικό επειδή βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο του ιστότοπου και να καταλάβουν τι αφορά η σελίδα. Αν η σελίδα έχει σχετικό και χρήσιμο περιεχόμενο ως προς το ερώτημα του χρήστη, θα την εμφανίσει υψηλά στα αποτελε΄σματα κατάταξης.
Ο αλγόριθμος της Google αλλάζει συνεχώς αλλά πάντα δίνει προτεραιότητα στην εμπειρία χρήστη (UX-User Experience). Πρέπει να γράφετε περιεχόμενο με προτεραιότητα τους ανθρώπους. Δηλαδή να περιέχει χρήσιμες πληροφορίες, να είναι κατανοητό, ευανάγνωστο και να περιέχει τις λέξεις/φράσεις-κλειδιά στις οποίες εστιάζετε.
Πώς να Βελτιώσετε το On-Page SEO
Οι μηχανές αναζήτησης εξετάζουν πολλούς παράγοντες για να εμφανίζουν τα πιο σχετικά αποτελέσματα. Θα αναφέρουμε τους πιο σημαντικούς και τον τρόπο που θα τους εφαρμόσετε στον ιστότοπο σας.
Βελτιώστε το περιεχόμενο του ιστότοπου για αυτούς τους παράγοντες και σύντομα θα δείτε αποτελέσματα.
1. Γράψτε Μοναδικό, Ποιοτικό και Βελτιστοποιημένο Περιεχόμενο
Το μοναδικό και ποιοτικό περιεχόμενο είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες αξιολόγησης.
Ξεκινήστε πραγματοποιώντας μια έρευνα λέξεων/φράσεων-κλειδιών (keywords research) για να βρείτε σχετικά θέματα που αναζητούν οι χρήστες και να στοχεύσετε σε αυτές μέσω του περιεχομένου σας.
Υπάρχουν πολλά εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να πραγματοποιήσετε έρευνα λέξεων-κλειδιών, όπως το Εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών της Google, Ubersuggest, Semrush, κ.α.
Βρίσκοντας τις σωστές λέξεις-κλειδιά, διασφαλίζετε ότι το περιεχόμενο του ιστότοπου αντιστοιχίζεται με σχετικές αναζητήσεις.
Μερικές βέλτιστες πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσετε για να δημιουργήσετε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας είναι:
- Ενσωματώστε τη λέξη/φράση-κλειδί στο περιεχόμενο με φυσικό τρόπο, δηλαδή μέσα στη ροή του κειμένου. Αλλά αποφύγετε την υπερβολική χρήση.
- Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο ταιριάζει και απαντά στο ερώτημα της αναζήτησης.
- Γράψτε μοναδικό περιεχόμενο, κατανοητό και σωστό ορθογραφικά και συντακτικά.
- Γράψτε αρκετό περιεχόμενο, τουλάχιστον 500 λέξεις.
- Συμπεριλάβετε οπτικό περιεχόμενο, όπως φωτογραφίες ή γραφικά ή video, κ.λ.π.
2. Χρησιμοποιήστε Επικεφαλίδα H1 στον Τίτλο
Οι επικεφαλίδες (H1, H2, H3, κλπ) βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν το θέμα στο οποίο εστιάζεται το περιεχόμενο του ιστότοπου.
Σε κάθε σελίδα ή άρθρο πρέπει να υπάρχει μόνο μια επικεφαλίδα H1. Είναι βέλτιση πρακτική ο τίτλος να είναι επικεφαλίδα H1 και να περιλαμβάνει λέξη/φράση-κλειδί.
Τα περισσότερα λογισμικά κατασκευής ιστοσελίδων, όπως το WordPress, ορίζουν αυτόματα τον τίτλο της σελίδας ή του άρθρου ως επικεφαλίδα H1. Όμως, καλό είναι να ελέγξετε τον κώδικα για να βεβαιωθείτε ότι ο τίτλος περικλείεται σε μια επικεφαλίδα H1.
3. Χρησιμοποιήστε Επικεφαλίδες H2-H6 στους Υπότιτλους
Βελτιώστε την αναγνωσιμότητα του περιεχομένου χρησιμοποιώντας επικεφαλίδες H2-H6, στους υπότιτλους.
Δεν είναι απαραίτητο να έχετε στο όλες τις επικεφαλίδες (H2 έως H6) στο περιεχόμενο. Εισάγετε, τουλάχιστον, επικεφαλίδες H2 ή και H3 οι οποίες θα περικλείουν τη λέξη/φράση-κλειδί ή συνώνυμα της.
4. Γράψτε έναν Ελκυστικό Τίτλο
Ο τίτλος είναι, συνήθως, η πιο σημαντική πληροφορία. Αυτή που θα προσελκύσει τον χρήστη για να διαβάσει το περιεχόμενο, γι’ αυτό πρέπει να είναι ελκυστικός.
Εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης με μπλε έντονα και μεγάλα γράμματα.
Συμβουλές για να γράψετε έναν ελκυστικό τίτλο:
- Διατηρήστε τον σύντομο. Συνιστάται ο τίτλος να είναι έως 50-60 χαρακτήρες ώστε να μην χρειαστεί να αποκοπεί στα αποτελέσματα.
- Συμπεριλάβετε τη λέξη/φράση-κλειδί. Αυτό βοηθά τις μηχανές αναζήτησης και τους χρήστες να προσδιορίσουν τι αφορά η σελίδα.
- Να είναι μοναδικός. Αποφύγετε τους διπλότυπους τίτλους ώστε ο σκοπός της κάθε σελίδας να είναι σαφής στις μηχανές αναζήτησης.
5. Γράψτε μια Ελκυστική Μετα-Περιγραφή
Η μετα-περιγραφή είναι ένα σύντομο κείμενο που περιγράφει το περιεχόμενο της σελίδας.
Συνήθως, εμφανίζεται κάτω από τον τίτλο στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Η μετα-περιγραφή δεν αποτελεί παράγοντα αξιολόγησης των μηχανών αναζήτησης, αλλά διαβάζεται από τον χρήστη και μπορεί να φέρει επισκεψιμότητα στον ιστότοπο.
Αν η μετα-περιγραφή δεν ταιριάζει με τη φράση αναζήτησης του χρήστη ή το περιεχόμενο, η Google επιλέγει δική της για να εμφανίσει στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ακολουθήστε τις παρακάτω βέλτιστες τακτικές ώστε να εμφανιστεί η δική σας μετα-περιγραφή:
- Να είναι σύντομη. Συνιστάται η μετα-περιγραφή να είναι έως 160 χαρακτήρες ώστε να μην χρειαστεί να αποκοπεί στα αποτελέσματα.
- Να περιέχει τη φράση-κλειδί. Αυτό βοηθά τους χρήστες να προσδιορίσουν αν η σελίδα ταιριάζει με τη φράση αναζήτησης.
- Χρησιμοποιήστε ενεργητική φωνή. Απευθυνθείτε απευθείας στον χρήστη.
- Προσθέστε μια παρότρυνση για δράση (CTA-Call to Action). Παρακινείστε τον χρήστη να κάνουν κλικ με φράσεις CTA, όπως “μάθετε περισσότερα”.
6. Προσθέστε Εσωτερικούς Συνδέσμους
Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι είναι υπερσύνδεσμοι που οδηγούν σε διαφορετικές σελίδες στον ίδιο ιστότοπο.
Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι είναι σημαντικοί γιατί:
- Βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν τη δομή του ιστότοπου και πώς συνδέονται οι σελίδες μεταξύ τους.
- Επιτρέπουν στις μηχανές αναζήτησης να ανακαλύψουν νέες σελίδες.
- Βοηθούν τους χρήστες να πλοηγηθούν στον ιστότοπο.
- Μοιράζουν την αξία της σελίδας στις συνδεδεμένες σελίδες.
Μάθετε περισσότερα για τους εσωτερικούς συνδέσμους διαβάζοντας τον πλήρη οδηγό για τους εσωτερικούς συνδέσμους.
7. Βελτιστοποιήστε τις Εικόνες
Οι εικόνες στη σελίδα παίζουν σημαντικό ρόλο και πρέπει να βελτιστοποιούνται ακολουθώντας τις τακτικές του SEO εικόνων. Οι βελτιστοποιημένες εικόνες είναι πολύ πιθανόν να εμφανιστούν στα αποτελε΄σματα αναζήτησης της Google με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ορατότητας και την αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας του ιστότοπου.
Σημαντικές τακτικές, μεταξύ άλλων, για τη βελτιστοποίηση των εικόνων είναι:
- Γράψτε περιγραφικά ονόματα αρχείων. Μην χρησιμοποιείτε ονόματα αρχείων με αριθμούς μόνο, πχ img123.jpg, αλλά γράψτε 1-2 λέξεις που περιγράφουν την εικόνα πχ on-page-seo.jpg
- Γράψτε περιγραφικό εναλλακτικό κείμενο. Το εναλλακτικό κείμενο επιτρέπει στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν αναγνώστες οθόνης να ακούσουν την περιγραφή της εικόνας. Επίσης, παρέχει στις μηχανές αναζήτησης πληροφορίες για την εικόνα.
- Συμπιέστε τις εικόνες. Η συμπίεση των εικόνων μειώνει το μέγεθος των αρχείων, κάτι που οδηγεί σε ταχύτερο χρόνο φόρτωσης της σελίδας.
8. Ενσωματώστε Διαδρομή Πλοήγησης (Breadcrumbs)
Η διαδρομή πλοήγησης (breadcrumbs) είναι ένα δευτερεύον σύστημα πλοήγησης. Εμφανίζει την τρέχουσα θέση του χρήστη στη δομή του ιστότοπου και του επιτρέπει να επιστρέψει γρήγορα σε προηγούμενες σελίδες ή άρθρα. Επίσης, βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα την οργάνωση του ιστότοπου.
Συμπεράσματα
On-Page SEO είναι τεχνικές που πρέπει να εφαρμόσετε στη σελίδα ώστε να βελτιωθεί η κατάταξη της στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Βελτιστοποιώντας το περιεχόμενο, τον τίτλο, τη μετα-περιγραφή, τις εικόνες και προσθέτοντας εσωτερικούς συνδέσμους θα δείτε πραγματική διαφορά στην κατάταξη που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της επισκεψιμότητας του ιστότοπου.
Κατεβάστε την on-page SEO λίστα ελέγχου για να σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε όλα τα στοιχεία της ιστοσελίδας.