Μετα-Περιγραφή: Ο Απόλυτος Οδηγός

Η μετα-περιγραφή είναι σημαντικό στοιχείο για τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης εντός της ιστοσελίδας (On-Page SEO). Η περιγραφή παίζει ρόλο στη βελτίωση της προβολής του ιστότοπου στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs) και επηρεάζει άμεσα το ποσοστό κλικ προς τον αριθμό των εμφανίσεων (CTR).

Σε αυτό το άρθρο, θα αναλύσουμε:

  • Τι είναι η μετα-περιγραφή και πώς επηρεάζει τους επισκέπτες του ιστότοπου.
  • Γιατί η μετα-περιγραφή είναι σημαντική για το SEO.
  • Συμβουλές για να γράψετε ελκυστικές μετα-περιγραφές.

Τι είναι η Μετα-Περιγραφή (Meta-Description);

Η μετα-περιγραφή είναι ένα στοιχείο HTML που παρέχει μια σύντομη περίληψη του περιεχομένου της ιστοσελίδας.

Εμφανίζεται, στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (SERPs), κάτω από την ετικέτα τίτλου (title tag) και δίνει στους πιθανούς επισκέπτες μια ιδέα για το περιεχόμενο που υπάρχει στην ιστοσελίδα και πώς σχετίζεται με το ερώτημα αναζήτησης.

Ο κώδικας HTML είναι:

<meta name=”description” content=”Η μετα-περιγραφή είναι ένα απόσπασμα…” />

Μπορείτε να βρείτε τη μετα-περιγραφή για οποιαδήποτε ιστοσελίδα, πατώντας δεξί-κλικ και επιλέγοντας ‘Προβολή Πηγαίου Κώδικα Σελίδας’. Αναζητήστε τον παραπάνω κώδικα HTML και θα δείτε την περιγραφή για τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

Γιατί η Μετα-Περιγραφή είναι Σημαντική;

Η μετα-περιγραφή παίζει σημαντικό ρόλο στο On-Page SEO, έστω και αν δεν αποτελεί παράγοντα κατάταξης όπως έχει ανακοινώσει η Google.

Είναι πιθανό η Google να μην εμφανίσει την δική σας περιγραφή στη σελίδα των αποτελεσμάτων αλλα΄ να δημιουργήσει ένα διαφορετικο΄ απο΄σπασμα για εσάς.

Παρόλα αυτά, αξίζει τον κόπο να γράφετε μια μετα-περιγραφή για κάθε σελίδα του ιστότοπου σας, γιατί:

Επιδρά στην Αφοσίωση Χρήστη (User Experience)

Η μετα-περιγραφή παίζει καθοριστικό ρόλο στην αύξηση της αφοσίωσης των χρηστών στον ιστότοπο σας. Μια ενημερωτική και ελκυστική περίληψη του περιεχομένου, αυξάνει την πιθανότητα οι χρήστες να κάνουν κλικ στον σύνδεσμο στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs). Η καλογραμμένη μετα-περιγραφή προκαλεί το ενδιαφέρον των χρηστών, ενθαρρύνοντας τους να εξερευνήσουν περαιτέρω το περιεχόμενο.

Μειώνει το Ποσοστό Εγκατάλειψης

Η σχετική και δελεαστική μετα-περιγραφή συμβάλει στη μείωση των ποσοστών εγκατάλειψης, καθώς οι χρήστες επιλέγοντας τον σύνδεσμο σας είναι πιο πιθανό να παραμείνουν στον ιστότοπο και να περιηγηθούν εάν ικανοποιηθούν οι αρχικές τους προσδοκίες. Αντίθετα, οι κακογραμμένες ή παραπλανητικές μετα-περιγραφές οδηγούν σε δυσαρέσκεια των χρηστών και σε γρήγορη έξοδο τους από τον ιστότοπο σας.

Αυξάνει το Ποσοστό Κλικ προς τον Αριθμό Εμφανίσεων (CTR)

Η μετα-περιγραφή είναι βασικό στοιχείο για τη δημιουργία οργανικής επισκεψιμότητας σε έναν ιστότοπο. Ενώ οι ίδιες οι μετα-περιγραφές δεν επηρεάζουν άμεσα την κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην προσέλκυση των χρηστών να την επισκεφθούν. Έτσι αυξάνεται το ποσοστό κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων (CTR – Click Through Rates).

Το υψηλότερο CTR είναι ένα θετικό μήνυμα προς τις μηχανές αναζήτησης, που δείχνει ότι οι χρήστες βρίσκουν το περιεχόμενο σχετικό, ποιοτικό και χρήσιμο. Αυτό συμβάλλει, έμμεσα, στη βελτίωση της κατάταξης της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης με την πάροδο του χρόνου.

Ενισχύει την Ανανωρισιμότητα (Brand Awareness)

Μια ελκυστική μετα-περιγραφή βοηθά στη διαφοροποίηση του ιστότοπου από τους ανταγωνιστές του στα αποτελέσματα αναζήτησης, καθιστώντας πιο πιθανό οι χρήστες να επιλέξουν το συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Έτσι, ενισχύεται η αναγνωρισιμότητα του ιστότοπου.

Συμβουλές για τη Δημιουργία Αποτελεσματικής Μετα-Περιγραφής

Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές για να δημιουργήσετε ελκυστικές μετα-περιγραφές που αυξάνουν την αφοσίωση των χρηστών και βελτιώνουν την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων.

1. Εξετάστε το Μήκος της Μετα-Περιγραφής

Η μετα-περιγραφή πρέπει να είναι 150-160 χαρακτήρες (συμπεριλαμβανομένων των κενών διαστημάτων). Είναι σημαντικό να διατηρήσετε την περιγραφή έως 160 χαρακτήρες γιατί τόσοι χαρακτήρες εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Έτσι, οι χρήστες θα διαβάσουν όλη την περιγραφή αποκτώντας μια συνολική ιδέα του περιεχομένου πριν επισκεφθούν την ιστοσελίδα.

2. Ενσωματώστε τη Λέξη/Φράση-Κλειδί στη Μετα-Περιγραφή

Η χρήση λέξης/φράσης-κλειδί στην περιγραφή βοηθά τους χρήστες να κατανοήσουν τη συνάφεια του περιεχομένου. Ωστόσο, πρέπει να χρησιμοποιείται με φυσικό τρόπο και χωρίς υπερβολές.

Η λέξη/φράση-κλειδί εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης με έντονα γράμματα, καθιστώντας πιο πιθανό να επιλέξουν την ιστοσελίδα σας, οι χρήστες.

3. Εστιάστε στην Πρόθεση Χρήστη

Η κατανόηση της πρόθεσης χρήστη (ο στόχος του χρήστη πίσω από το ερώτημα) είναι το κλειδί για να γράψετε μια αποτελεσματική μετα-περιγραφή. Όταν η μετα-περιγραφή ευθυγραμμίζεται με την πρόθεση αναζήτησης των χρηστών είναι πιο πιθανό να επισκεφθούν το περιεχόμενο σας.

Προσδιορίστε την πρόθεση αναζήτησης πριν γράψετε την περιγραφή. Έτσι εξασφαλίζετε ότι οι χρήστες θα βρουν αυτό που χρειάζονται.

4. Συμπεριλάβετε μια Ισχυρή Παρότρυνση για Δράση (Call to Action)

Ενθαρρύνετε τους χρήστες να κάνουν κλικ στον σύνδεσμο σας, συμπεριλαμβάνοντας μια πειστική παρότρυνση για δράση. Φράσεις όπως “Μάθετε περισσότερα” ή “Ανακαλύψτε” δημιουργούν την αίσθηση του επείγοντος και προτρέπουν τους χρήστες να αναλάβουν δράση.

5. Γράψτε Μοναδική Μετα-Περιγραφή για κάθε Σελίδα

Είναι σημαντικό, η κάθε σελίδα στον ιστότοπο σας να έχει τη δική της μοναδική και προσαρμοσμένη μετα-περιγραφή που αντιπροσωπεύει το περιεχόμενο της.

Οι όμοιες ή παρόμοιες μετα-περιγραφές μπορεί να οδηγήσουν σε σύγχυση και χαμηλότερα ποσοστά κλικ προς αριθμό εμφανίσεων.

Συμπέρασμα

Η μετα-περιγραφή είναι μια σύντομη περίληψη του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας. Εμφανίζεται κάτω από τον τίτλο στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERPs).

Οι μετα-περιγραφές μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της αναλογίας κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR) παρέχοντας στους χρήστες μια καλή ιδέα του περιεχομένου της σελίδας πριν την επισκεφθούν.

Μια καλή μετα-περιγραφή, πρέπει να περιέχει τη λέξη/φράση-κλειδί που σχετίζεται με το θέμα της σελίδας, να είναι σαφής και συνοπτική, να εξυπηρετεί την πρόθεση χρήστη και να περιλαμβάνει μια παρότρυνση για δράση.

Πόσο χρήσιμο είναι το άρθρο;

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

Scroll to Top