Έρευνα Λέξεων-Κλειδιών (Keyword Research): Πλήρης Οδηγός

Η έρευνα λέξεων-κλειδιών παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία χρήσιμου περιεχομένου και είναι το θεμέλιο για μια επιτυχημένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ.

Κατανοώντας και εντοπίζοντας τις σωστές λέξεις-κλειδιά βελτιστοποιείτε το περιεχόμενο του ιστότοπου και προσεγγίζετε καλύτερα το κοινό-στόχο σας, με αποτέλεσμα την υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης και την αύξηση της επισκεψιμότητας του ιστότοπου.

Η αποτελεσματική έρευνα λέξεων-κλειδιών οδηγεί τον ιστότοπο μπροστά από τους ιστότοπους των ανταγωνιστών σας ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα του brand.

Τι είναι η Έρευνα Λέξεων-Κλειδιών

Η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι η διαδικασία εύρεσης και ανάλυσης λέξεων/φράσεων που εισάγουν οι ιδανικοί επισκέπτες του ιστότοπου σας στις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, για να βρουν πληροφορίες, υπηρεσίες ή προϊόντα.

Οι λέξεις-κλειδιά μπορεί να είναι λέξεις ή φράσεις. Η έρευνα βοηθά να ανακαλύψετε λέξεις-κλειδιά σχετικές με το περιεχόμενο του ιστότοπου και να προσαρμόζετε τη στρατηγική περιεχομένου στις ανάγκες του κοινού σας. Έτσι αυξάνεται η οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπο σας και η κατάταξη του στα αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs).

Γιατί είναι Σημαντική η Έρευνα Λέξεων-Κλειδιών

Η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι ζωτικής σημασίας γιατί:

  • Κατανοείτε τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιεί το κοινό-στόχος σας.
  • Δημιουργείτε περιεχόμενο που ικανοποιεί την πρόθεση χρήστη.
  • Αυξάνετε την οργανική επισκεψιμότητα του ιστότοπου.
  • Ενισχύετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας έναντι του ανταγωνισμού.

Χωρίς τη διεξαγωγή έρευνας λέξεων-κλειδιών μπορεί να γράφετε ποιοτικό περιεχόμενο το οποίο όμως, δεν αναζητά κανείς, οπότε δεν κερδίζετε ούτε επισκεψιμότητα ούτε αναγνωρισιμότητα.

Με την αποτελεσματική έρευνα λέξεων-κλειδιών εντοπίζετε κενά στα αποτελε΄σματα αναζήτησης και ανακαλύπτετε λιγότερο ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά που έχουν όμως σημαντικό όγκο αναζητήσεων. Στοχεύοντας σε αυτές τις λέξεις-κλειδιά προσεγγίζετε κοινό που αναζητά το συγκεκριμένο περιεχόμενο και αξιοποιείτε ευκαιρίες, ενισχύοντας την παρουσία του ιστότοπου σας στο διαδίκτυο που οδηγεί σε αύξηση της επισκεψιμότητας.

Επίσης, η έρευνα λέξεων-κλειδιών σας βοηθά να μείνετε ενημερωμένοι για τις τάσεις της αγοράς, διασφαλίζοντας ότι το περιεχόμενο του ιστότοπου είναι συναφές και ελκυστικό για το κοινό-στόχο σας.

Τύποι Λέξεων-Κλειδιών και η Σημασία τους στο SEO

Υπάρχουν διάφοροι τύποι λέξεων-κλειδιών που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη διεξαγωγή της έρευνας. Ο κάθε τύπος έχει τη δική του μοναδική σημασία στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO). Οι τύποι λέξεων-κλειδιών περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τις κύριες λέξεις-κλειδιά (head keywords), τις βασικές λέξεις-κλειδιά (body keywords) και τις long-tail λέξεις-κλειδιά (long-tail keywords).

Ας εξηγήσουμε τι είναι ο κάθε τύπος και τον ρόλο του στην έρευνα λέξεων-κλειδιών.

  • Κύριες λέξεις-κλειδιά
    Είναι όροι μιας λέξης (πχ ‘βιταμίνες’, ‘ασφάλεια’, ‘πουκάμισα’) που έχουν μεγάλο όγκο αναζητήσεων και είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί. Αν και η κατάταξη για αυτές τις λέξεις-κλειδιά είναι δύσκολη, είναι απαραίτητες γιατί αυξάνουν την προβολή του ιστότοπου και προσελκύουν ευρύτερο κοινό.
    Ωστόσο, οι κύριες λέξεις-κλειδιά είναι λιγότερο στοχευμένες και οδηγούν σε χαμηλότερα ποσοστά μετατροπών.
  • Βασικές λέξεις-κλειδιά
    Αποτελούνται από 2 ή 3 λέξεις (πχ ‘βιταμίνες αγορά online’, ‘ασφάλεια υγείας’, ‘πουκάμισα κοντομάνικα’) και επιτυγχάνουν μια ισορροπία μεταξύ του όγκου αναζήτησης και της ανταγωνιστικότητας. Αν και δεν είναι τόσο ανταγωνιστικές όσο οι κύριες λέξεις-κλειδιά οδηγούν σε σημαντική επισκεψιμότητα και υψηλότερα ποσοστά μετατροπών.
    Αυτές οι λέξεις-κλειδιά είναι πιο συγκεκριμένες από τις κύριες με αποτέλεσμα να προσελκύετε χρήστες με σαφή πρόθεση αναζήτησης κάτι που αυξάνει την πιθανότητα μετατροπής.
  • Long-tail λέξεις-κλειδιά
    Είναι φράσεις που αποτελούνται από 4 ή περισσότερες λέξεις (πχ ‘βιταμίνη d χαπια αγορά online’, ‘προσιτή ασφάλεια υγείας για ηλικιωμένους ‘), οι οποίες είναι συγκεκριμένες και στοχευμένες. Έχουν χαμηλότερο όγκο αναζητήσεων και ανταγωνισμό, γεγονός που καθιστά ευκολότερη την κατάταξη τους και οδηγεί σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπών.

Κατανοώντας και στοχεύοντας τους διαφορετικούς τύπους λέξεων-κλειδιών, μπορείτε να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο του ιστότοπου σας τόσο για τις μηχανές αναζήτησης όσο και για την πρόθεση των χρηστών, επιτυγχάνοντας αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας και αφοσίωση του κοινού-στόχου σας.

Διαδικασία Έρευνας Λέξεων-Κλειδιών

Η επιτυχία της έρευνας λέξεων-κλειδιών βασίζεται σε 3 βήματα τα οποία είναι εξίσου σημαντικά και πρέπει να ακολουθούνται.

  1. Εύρεση λέξεων-κλειδιών
  2. Ανάλυση λέξεων-κλειδιών
  3. Στόχευση λέξεων-κλειδιών

Ας δούμε διεξοδικά καθένα από τα παραπάνω βήματα.

1. Εύρεση Λέξεων-Κλειδιών

Η έρευνα λέξεων-κλειδιών ξεκινά από την εύρεση λέξεων-κλειδιών. Σκεφτείτε τις λέξεις/φράσεις-κλειδιά που χρησιμοποιεί το κοινό-στόχο σας.

Ο καλύτερος τρόπος για να βρείτε λέξεις-κλειδιά είναι χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο έρευνας λέξεων-κλειδιών, όπως Google Planner, Semrush, Ahrefs ή Ubersuggest.

Χωρίς να χρησιμοποιήσετε εργαλείο, μπορείτε να βρείτε λέξεις-κλειδιά, ανατρέχοντας:

  • Στις συναφείς αναζητήσεις στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google.
  • Στις προτεινόμενες αναζητήσεις κατά την πληκτρολόγηση του ερωτήματος.
  • Στους ιστότοπους των ανταγωνιστών.

Χρησιμοποιήστε τις Κύριες Λέξεις-Κλειδιά

Οι κύριες λέξεις-κλειδιά είναι το σημείο εκκίνησης για να βρείτε αποτελεσματικές λε΄ξεις-κλειδιά που θα αυξήσουν την επισκεψιμότητα του ιστότοπου σας.

Εισάγετε τις κύριες λέξεις-κλειδιά σε κάποιο από τα παραπάνω εργαλεία και λάβετε ιδέες για νέες λέξεις/φράσεις-κλειδιά. Εναλλακτικά, σκεφτείτε τον όρο αναζήτησης που θα έγραφαν οι χρήστες για να βρουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Δεν χρειάζεται να στοχεύσετε στις κύριες λέξεις-κλειδιά αλλά είναι απαραίτητες στα επόμενα βήματα της έρευνας λέξεων-κλειδιών.

Δημιουργήστε έναν πίνακα όπου σε μία στήλη θα αναγράψετε τις κύριες λέξεις-κλειδιά και σε επόμενη τις νέες λέξεις-κλειδιά.

Βρείτε τις Λέξεις-Κλειδιά που Χρησιμοποιούν οι Ανταγωνιστές

Μελετήστε τους ιστότοπους των ανταγωνιστών σας και βρείτε τις λέξεις-κλειδιά που στοχεύουν. Αυτό βοηθά να εντοπίσετε πιθανά κενά στη στρατηγική τους, να ανακαλύψετε λέξεις/φράσεις κλειδιά που δεν έχουν υψηλό ανταγωνισμό και να στοχεύσετε σε αυτές.

Αν δεν γνωρίζετε ιστότοπους ανταγωνιστών χρησιμοποιήστε στην αναζήτηση των μηχανών κύριες λέξεις-κλειδιά για να τους ανακαλύψετε.

Συμπληρώστε τη 2η στήλη στον πίνακα του προηγούμενου βήματος με τις νέες λέξεις-κλειδιά που βρήκατε από τη μελέτη των ιστότοπων των ανταγωνιστών.

2. Ανάλυση Λέξεων-Κλειδιών

Μέχρι τώρα έχετε δημιουργήσει μια λίστα με πιθανές φράσεις-κλειδιά που πρέπει να στοχεύσετε. Όμως ποιες από αυτές είναι οι πιο αποδοτικές;

Η ανάλυση των λέξεων-κλειδιών θα αναδείξει τις υποψήφιες για στόχευση φράσεις-κλειδιά ώστε να επιτύχετε καλύτερα αποτελέσματα.

Εξετάζονται δύο βασικές μετρήσεις.

  • Όγκος αναζήτησης: Ο αριθμός των αναζητήσεων ανά μήνα, ο οποίος δείχνει πόσο δημοφιλής είναι η φράση-κλειδί.
  • Δυσκολία φράσης-κλειδί: Ο βαθμός δυσκολίας της κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης η φράση-κλειδί.

Όλα τα εργαλεία εύρεσης λέξεων-κλειδιών παρέχουν και τις δύο μετρήσεις. Αξιολογείστε τις μετρήσεις για να περιορίσετε και να ιεραρχήσετε τις φράσεις-κλειδιά που θα στοχεύσετε.

3. Στόχευση Λέξεων-Κλειδιών

Στο τελευταίο βήμα της έρευνας λέξεων-κλειδιών πρέπει να αποφασίσετε πώς θα στοχεύσετε τις λέξεις-κλειδιά για τις οποίες θέλετε να καταταχθεί υψηλά ο ιστότοπος σας.

  • Εστιάστε στη συνάφεια: Επιλέξτε φράσεις-κλειδιά που είναι συναφείς με το περιεχόμενο του ιστότοπου.
  • Κατανοήστε την πρόθεση χρήστη: Γρα΄ψτε περιεχόμενο που να ικανοποιεί την πρόθεση αναζήτησης του κοινού-στόχου σας.
  • Επιλέξτε long-tail λέξεις-κλειδιά: Είναι πολύ συγκεκριμένες και στοχευμένες και έτσι προσεγγίσετε κοινό που αναζητά ακριβώς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Συμπεράσματα

Η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι βασικό συστατικό κάθε επιτυχημένης στρατηγικής SEO. Δίνει τη δυνατότητα να στοχεύσετε στο σωστό κοινό, να βελτιώσετε την κατάταξη του ιστότοπου στις μηχανές αναζήτησης και τελικά να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και την αναγνωρισιμότητα.

Πόσο χρήσιμο είναι το άρθρο;

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

Scroll to Top