On-Page SEO Λίστα Ελέγχου (Checklist) - seotips.gr

On-Page SEO Λίστα Ελέγχου (Checklist)

Η on-page SEO λίστα ελέγχου (checklist) είναι ένας ολοκληρωμένος οδηγός που διασφαλίζει ότι κάθε σημαντικό στοιχείο μιας ιστοσελίδας έχει βελτιστοποιηθεί τόσο για τις μηχανές αναζήτησης όσο και για τους χρήστες.

On-page SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης κάθε ιστοσελίδας του ιστότοπου ώστε να κατατάσσεται υψηλότερα στα αποτελέσματα της Google. Περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση διαφόρων στοιχείων της ιστοσελίδας, συμπεριλαμβανομένου του περιεχομένου, του τίτλου, τη διεύθυνση URL, της μετα-περιγραφής, των εικόνων και πολλά άλλα. Το on-page SEO εστιάζει στη διασφάλιση ότι οι μηχανές αναζήτησης μπορούν εύκολα να κατανοήσουν και να ευρετηριάσουν το περιεχόμενο της σελίδας, παρέχοντας παράλληλα μια εμπειρία χρήστη υψηλής ποιότητας.

Αυτή η on-page λίστα ελέγχου (checklist) αναφέρει όλες τις εργασίες που πρέπει να γίνονται για τη βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων εστιάζοντας σε βασικούς παράγοντες όπως η επιλογή της λέξης-κλειδί και η τοποθέτηση της, η ποιότητα του περιεχομένου, τα τεχνικά στοιχεία και η εμπειρία χρήστη.

Βελτιστοποιώντας τα στοιχεία που αναφέρονται στη λίστα ελέγχου, βελτιώνεται η απόδοση του ιστότοπου και αυξάνεται, σημαντικά, η οργανική επισκεψιμότητα.

On-Page SEO Λίστα Ελέγχου Template

1. Έρευνα Λέξης-Κλειδί

Η έρευνα της λέξης-κλειδί είναι ζωτικής σημασίας για το βελτιστοποίηση εντός σελίδας (on-page seo). Με αυτή τη διαδικασία πρέπει να βρείτε την κατάλληλη φράση-κλειδί ώστε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που θα απαντά στα σχετικά ερωτήματα. Η φράση-κλειδί είναι το θέμα του άρθρου σας, δηλαδή φράσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να βρούν σελίδες σαν τη δική σας.

Ο στόχος είναι να εμφανίζεται η ιστοσελίδα στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης για τους συναφείς, με τη φράση-κλειδί, όρους αναζήτησης.

Στην έρευνα λέξεων-κλειδιών χρησιμοποιούνται εργαλεία όπως το Εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών της Google, το Semrush, το Ubersuggest, κ.α. Τα εργαλεία αυτά παρέχουν δεδομένα ώστε να επιλέξετε την καλύτερη φράση-κλειδί για το αντικείμενο της επιχείρησή σας.

Τα δεδομένα που πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι:

  • Πρόθεση χρήστη
    Είναι ο λόγος της αναζήτησης, π.χ. ο χρήστης θέλει να πλοηγηθεί στον ιστότοπο (πρ΄όθεση πλοήγησης), ή να ενημερωθεί (πρ΄όθεση ενημέρωσης), ή να κάνει έρευνα αγοράς (πρ΄όθεση έρευνα αγοράς), ή να αγοράσει (πρ΄όθεση αγοράς). Το περιεχόμενό σας πρέπει να εξυπηρετεί την πρόθεση χρήστη για να καταταχθεί η ιστοσελίδα στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.
  • Όγκος αναζήτησηςΑνταγωνισμός
    Επιλέξτε φράση-κλειδί με έναν ικανό αριθμό αναζητήσεων και χαμηλό ανταγωνισμό. Επιλέξτε φράση-κλειδί με περισ΄ότερες από 3 λέξεις επειδή έχει χαμηλό ανταγωνισμό, είναι στοχευμένη και ονομάζεται λέξη-κλειδί μακράς ουράς.

2. Τοποθέτηση Λέξης-Κλειδί

Η τοποθέτηση της λέξης-κλειδί είναι η στρατηγική χρήση της στην ιστοσελίδα ώστε να τη διαβάσουν οι μηχανές αναζήτησης και να κατατάξουν την ιστοσελίδα στα αποτελέσματα τους.

Η λέξη-κλειδί πρέπει να περιλαμβάνεται σε βασικά σημεία της σελίδας:

  • Tίτλος (ετικέτα τίτλου-title tag. τίτλος σελίδας-H1 tag).
  • Διεύθυνση URL.
  • Μετα-περιγραφή.
  • 1η παράγραφο του περιεχομένου ή στις πρώτες 100 λέξεις του.
  • Επαναλαμβάνεται, φυσικά, στο κείμενο με πυκνότητα 1% του συνόλου των λέξεων.
  • Επικεφαλίδες H2, ιδανικά η σελίδα να περιλαμβάνει 2 επικεφαλίδες.
  • Εναλλακτικό κείμενο στις φωτογραφίες.
banner Υπηρεσίες SEO

3. Τίτλος

Υπάρχουν δύο διαφορετικοί τίτλοι σε κάθε ιστοσελίδα.

  • Ετικέτα τίτλου (title tag)
    Αναφέρεται, επίσης, ως τίτλος SEO, είναι ο τίτλος που εμφανίζεται στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζητήσης -ως σύνδεσμος-, στα κοινωνικά δίκτυα και στην καρτέλα του browser. Η βελτιστοποιημένη ετικέτα τίτλου έχει μήκος 50-60 χαρακτήρες, περιέχει τη φράση-κλειδί και είναι μοναδική για κάθε σελίδα.
  • Τίτλος σελίδας (H1 tag)
    Είναι ο τίτλος της σελίδας που βλέπουν οι επισκέπτες όταν βρίσκονται σε αυτή, πρέπει να περιέχει τη φράση-κλειδί και να είναι μοναδικός. Κάθε σελίδα πρέπει να έχει μόνο μια ετικέτα H1και σε αυτή να βρίσκεται ο τίτλος της σελίδας. Δεν υπάρχει όριο χαρακτήρων, έτσι, μπορείτε να γράφετε έναν ελκυστικό τίτλο που να περιγράφει σαφώς το θέμα και να ενθαρρύνει τους χρήστες να παραμείνουν στη σελίδα.

Η ετικέτα τίτλου (title tag) και ο τίτλος σελίδας (H1 tag) τις περισσότερες φορές είναι ίδιοι, αλλά μπορούν να διαφέρουν, αν αυτό εξυπηρετεί τη βελτιστοποίηση SEO της σελίδας.

On-Page Checklist Title Tag
On-Page Checklist H1 Tag

4. Μετα-Περιγραφή

Η μετα-περιγραφή είναι η περιγραφή του περιεχομ΄ένου της σελίδας και εμφανίζεται κάτω από τον τίτλο (title tag) στα αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs). Δεν είναι παράγοντας κατάταξης της Google, όμως, υπάρχει στην on-page SEO λίστα ελέγχου, καθώς συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της σελίδας.

Γράψτε ένα ελκυστικό κείμενο που θα ενημερώνει τον χρήστη για τις πληροφορίες που θα βρει, προσελκύοντας τον να επισκεφθεί την ιστοσελίδα.
Η μετα-περιγραφή πρέπει να περιλαμβάνει τη φράση-κλειδί και να έχει μήκος 150-160 χαρακτήρες (μαζί με τα κενά) ώστε να μην την περικόψει η μηχανή αναζήτησης.

On-Page SEO Checklist Μετα-Περιγραφή

Η Google δεν δείχνει, πάντα, τη μετα-περιγραφή που έχετε γράψει. Μπορεί να δημιουργήσει δική της με βάση το περιεχόμενο και το ερώτημα του χρήστη. Όμως, είναι σημαντικό να υπάρχει.

5. Διεύθυνση URL

Μια καλά βελτιστοποιημένη διεύθυνση URL είναι ένα σημαντικό στοιχείο του on-page SEO, καθώς βοηθά τις μηχανές αναζήτησης και τους χρήστες να κατανοήσουν το περιεχόμενο της σελίδας.

Οι διευθύνσεις URL πρέπει να είναι σύντομες, περιγραφικές, σαφείς και να περιλαμβάνουν τη λέξη-κλειδί. Χρησιμοποιήστε παύλες για να διαχωρίσετε λέξεις, καθώς οι κάτω παύλες είναι πιο δύσκολο να ερμηνευτούν από τις μηχανές αναζήτησης.

On-Page SEO Checklist  URL

6. Επικεφαλίδες

Οι επικεφαλίδες (H1, H2, H3, κλπ) χρησιμοποιούνται για την οργάνωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας, βελτιώνοντας τόσο την αναγνωσιμότητα όσο και το SEO.

Η ετικέτα H1 χρησιμεύει ως ο κύριος τίτλος της σελίδας, ενώ οι ετικέτες H2 και χαμηλότερου επιπέδου (H3, H4) οργανώνουν το περιεχόμενο σε ενότητες και υποενότητες. Οι επικεφαλίδες πρέπει να είναι περιγραφικές ώστε ο επισκέπτης να πάρει σημαντικές πληροφορίες του περιεχομένου διαβάζοντας μόνο τις επικεφαλίδες. Η σωστή χρήση ετικετών κεφαλίδας βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη κάνοντας το περιεχόμενο εύκολο στην πλοήγηση και την αφομοίωση.

On-Page Checklist Ετικέτες Επικεφαλίδων

Από την άποψη του SEO, οι ετικέτες κεφαλίδων βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν την ιεραρχία των πληροφοριών στη σελίδα, με την φράση-κλειδί να τοποθετείται στην ετικέτα H1, αλλά και σε κεφαλίδες χαμηλότερου επιπέδου.

7. Περιεχόμενο

Το περιεχόμενο είναι ένας σημαντικός παράγοντας κατάταξης της Google, ίσως και ο πρώτος. Tο βελτιστοποιημένο περιεχόμενο έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

  • Ποιότητα και συνάφεια
    Το περιεχόμενο πρέπει να είναι πρωτότυπο, ποιοτικό και να περιλαμβάνει αξιόπιστες και χρήσιμες πληροφορίες για τον επισκέπτη. Επίσης, πρέπει να ικανοποιεί την πρόθεση αναζήτησης, δηλαδή να είναι συναφές με το ερώτημα του χρήστη.
  • Μήκος περιεχομένου
    Το μήκος του περιεχομένου δεν αποτελεί παράγοντα κατάταξης, αλλά το κείμενο είναι ποιοτικό και χρήσιμο όταν αναλύει το θέμα επαρκώς, είτε χρειάζονται 600 λέξεις είτε 1500 λέξεις. Έχετε, πάντα, κατά νου ότι δημιουργείτε περιεχόμενο με στόχο την απάντηση στο ερώτημα του χρήστη.
  • Αναγνωσιμότητα
    Μορφοποιήστε το περιεχόμενο ώστε να είναι εύκολο στην ανάγνωση ή τη σάρωση του. Οι σύντομες παράγραφοι, τα έντονα γράμματα (bold) σε σημαντικά σημεία, οι κουκίδες και η απλή γλώσσα είναι στοιχεία μορφοποίησης που θα κάνουν το περιεχόμενό σας ευανάγνωστο.
  • Πολυμέσα
    Ενσωματώστε φωτογραφίες, video, infographics ή άλλα οπτικά στοιχεία ώστε το περιεχόμενο να γίνει ελκυστικό, βελτιώνοντας την εμπειρία χρήστη (UX).

8. Σύνδεσμοι

Οι εσωτερικοί ή εξωτερικοί σύνδεσμοι είναι σημαντικά στοιχεία της βελτιστοποίησης των μηχανών αναζήτησης (SEO) γι’ αυτό περιλαμβάνονται στην on-page SEO λίστα ελέγχου.

  • Ενσωματώστε, τουλάχιστον, 5 συνδέσμους προς άλλο περιεχόμενο εντός του ιστότοπου (εσωτερικοί σύνδεσμοι) και τουλάχιστον 3 συνδέσμους από άλλο περιεχόμενο εντός του ιστότοπου.
    Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι:
    – Βελτιώνουν την εμπειρία χρήστη (UX) και την πλοήγηση στο ιστότοπο.
    – Μοιράζουν την αξία της ιστοσελίδας σε άλλες σελίδες του ιστότοπου.
    – Βοηθούν την Google να ανιχνεύσει άλλες σελίδες του ιστότοπου.
  • Προσθέστε από 1 έως 3 συνδέσμους προς άλλους αξιόπιστους και συναφείς ιστότοπους (εξωτερικοί σύνδεσμοι).
    Οι εξωτερικοί σύνδεσμοι:
    – Βοηθούν την Google να κατανοήσει πώς σχετίζετε το περιεχόμενό σας με άλλους ιστότοπους.
    – Προσφέρουν στους αναγνώστες περισσότερες πληροφορίες.
    – Δημιουργούν σχέσεις με άλλους ιστότοπους, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε επισκεψιμότητα και backlinks.

9. Εικόνες

Η προσθήκη εικόνων είναι μια βελτιστοποίηση της σελίδας καθώς το περιεχόμενο γίνεται πιο ελκυστικό συμβάλλοντας καθοριστικά στην εμπειρία και την αφοσίωση του χρήστη.

Η βελτιστοποίηση των εικόνων είναι σημαντικό στοιχείο του SEO και περιλαμβάνει:

  • Διαστάσεις – Συμπίεση
    Οι διαστάσεις να μην υπερβαίνουν το μέγιστο πλάτος της σελίδας. Όταν οι εικόνες έχουν μεγάλες διαστάσεις, ο ιστότοπος αναγκάζεται να τις προσαρμόσει αυτόματα στο πλάτος της σελίδας, κάτι που απαιτεί κατανάλωση πόρων στον διακομιστή, με συνέπεια την αύξηση του χρόνου φόρτωσης της.
    Το μέγεθος του αρχείου της εικόνας πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρότερο χωρίς να θυσιάζεται η ποιότητα. Χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το tinyjpg.com ή το iloveimg.com, το αρχείο της εικόνας μπορεί να συμπιεστεί χωρίς να επηρεατεί η ποιότητα.
  • Εναλλακτικό κείμενο
    Σε κάθε εικόνα εισάγεται εναλλακτικό κείμενο το οποίο είναι συνοπτικό, περιγραφικό και να περιλαμβάνει τη φράση-κλειδί. Το εναλλακτικό κείμενο βοηθά την Google να κατανοήσει την εικόνα και οι αναγνώστες οθόνης το διαβάζουν στους ανθρώπους με προβλήματα όρασης.
  • Ονομα αρχείου
    Το όνομα του αρχείου της εικόνας πρέπει να περιγραφικό και να περιλαμβάνει τη φράση-κλειδί.

10. Τεχνική Βελτιστοποίηση

Οι παρακάτω βελτιστοποιήσεις ανήκουν στο τεχνικό SEO, όμως εμφανίζονται και στην on-page SEO λίστα ελέγχου για να ελέγχονται κάθε φορά που εισάγεται περιεχόμενο στον ιστότοπο.

  • Ταχύτητα φόρτωσης σελίδας
    Η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας είναι παράγοντας κατάταξης και επηρεάζεται από διάφορους λόγους. Χρησιμοποιήστε το εργαλείο της Google, PageSpeed Insights, το οποίο ελέγχει την ταχύτητα μιας μεμονωμένης σελίδας και βρείτε τα στοιχεία που χρειάζονται βελτίωση.
  • Ευρετηρίαση
    Η σελίδα για να καταταχθεί πρέπει να έχει ευρετηριαστεί. Χρησιμοποιήστε το Google Search Console για να βεβαιωθείτε ότι η Google έχει ανιχνεύσει την ιστοσελίδα.
  • Φιλική στις κινητές συσκευές
    Έρευνες έχουν δείξει ότι το 63% των αναζητήσεων στην Google γίνονται από κινητά τηλέφωνα και τον Οκτώβριο του 2023, η Google ανακοίνωσε ότι ανιχνεύει και ερευτηριάζει τις ιστοσελίδες πρώτα με γνώμονα πώς εμφανίζονται στα κινητά τηλέφωνα.
    Αυτό σημαίνει ότι οι ιστοσελίδες πρέπει να είναι βελτιστοποιημένες για τις κινητές συσκευές ώστε να πετύχουν καλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Συμπέρασμα

H on-page SEO λίστα ελέγχου χρησιμεύει ως ένας ολοκληρωμένος οδηγός για τη βελτιστοποίηση διαφόρων στοιχείων των ιστοσελίδων, διασφαλίζοντας τόσο την ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης όσο και μια θετική εμπειρία χρήστη.

Εστιάζοντας σε βασικούς παράγοντες όπως η χρήση φράσης-κλειδί και η σωστή τοποθέτησή της, ο κατάλληλος τίτλος, η μετα-περιγραφή, η διεύθυνση URL, οι επικεφαλίδες (H1, H2, H3, κλπ), η ποιότητα περιεχομένου, οι σύνδεσμοι, η βελτιστοποίηση εικόνων και η φιλικότητα προς κινητά, επιτυγχάνετε βελτιωμένη κατάταξη και αυξημένη οργανική επισκεψιμότητα.

Πόσο χρήσιμο είναι το άρθρο;

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

Μάρω Σταθουράκη
Η εξειδίκευση και η μακρόχρονη εμπειρία μου στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) βοηθά τους ιστότοπους να αυξήσουν την οργανική τους επισκεψιμότητα. Εφαρμόζονται τεχνικές και στρατηγικές που οδηγούν σε υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης, βελτιώνοντας σημαντικά την προβολή των ιστοσελίδων στο κοινό-στόχο.

Scroll to Top