Διαδρομή Πλοήγησης (Breadcrumbs): Οφέλη – Βέλτιστες Πρακτικές

Η διαδρομή πλοήγησης (breadcrumbs) είναι σημαντικό στοιχείο στη βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης (SEO). Αφενός ενημερώνει τον επισκέπτη για την τρέχουσα θέση του τον ιστότοπο, και αφετέρου βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα την οργάνωση του ιστότοπου.

Σε αυτό το άρθρο θα ορίσουμε τι είναι διαδρομή πλοήγησης, ποια τα οφέλη της και πώς θα υλοποιήσετε βέλτιστες πρακτικές.

Τι Είναι η Διαδρομής Πλοήγησης (Breadcrumbs);

Η διαδρομή πλοήγησης (breadcrumbs) αναφέρεται σε ένα δευτερεύον σύστημα πλοήγησης που εμφανίζει την τρέχουσα τοποθεσία του χρήστη εντός της ιεραρχίας ενός ιστότοπου.

Συνήθως εμφανίζεται ως μια οριζόντια λίστα συνδέσμων με δυνατότητα κλικ που βοηθά τους χρήστες να κατανοήσουν πού βρίσκονται σε σχέση με την αρχική σελίδα ή τις κύριες κατηγορίες του ιστότοπου και τους επιτρέπει να επιστρέψουν γρήγορα σε προηγούμενες σελίδες ή άρθρα.

Ποια είναι τα Οφέλη της Διαδρομής Πλοήγησης;

Η διαδρομή πλοήγησης παρέχει πολλά οφέλη τόσο στους χρήστες του ιστότοπου όσο και στις μηχανές αναζήτησης, καθιστώντας την ένα ουσιαστικό στοιχείο του αποτελεσματικού σχεδιασμού ιστοτόπων και της στρατηγικής On-Page SEO.

banner Υπηρεσίες SEO

1. Βελτιώνει την Εμπειρία Χρήστη

Η χρήση breadcrumbs παρέχει σαφείς και εύχρηστες επιλογές πλοήγησης διευκολύνοντας τους χρήστες να κατανοούν πού βρίσκονται και τους βοηθά να πλοηγούνται στον ιστότοπο πιο αποτελεσματικά, μειώνοντας την απογοήτευση και βελτιώνοντας την εμπειρία χρήστη.

2. Ενθαρρύνει την Περιήγηση και Μειώνει το Ποσοστό Εγκατάλειψης

Η διαδρομή πλοήγησης παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να πλοηγούνται εύκολα στον ιστότοπο και να βρίσκουν το περιεχόμενο που αναζητούν. Με άλλα λόγια ενθαρρύνει την περιήγηση και με αυτόν τον τρόπο μειώνεται το ποσοστό εγκατάλειψης.

3. Βελτιώνει την Ανίχνευση από τις Μηχανές Αναζήτησης

Η παρουσία breadcrumbs βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν τον ιστότοπο καθώς δημιουργούν εσωτερικούς συνδέσμους σε σελίδες και κατηγορίες.

Τύποι της Διαδρομής Πλοήγησης

Υπάρχουν τρεις κύριοι τύποι διαδρομής πλοήγησης, ο καθένας εξυπηρετεί έναν ξεχωριστό σκοπό στην πλοήγηση και τη δομή του ιστότοπου. Αυτοί οι τύποι περιλαμβάνουν breadcrumbs με βάση την τοποθεσία, breadcrumbs με βάση τα χαρακτηριστικά και breadcrumbs με βάση το ιστορικό.

1. Διαδρομή Πλοήγησης με Βάση την Τοποθεσία

Είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος breadcrumbs και ακολουθεί την ιεραρχία του ιστότοπου, π.χ. Αρχική > Κατηγορία > Υποκατηγορία > Σελίδα. Είναι εξαιρετικά χρήσιμος για τους χρήστες οι οποίοι επισκέπτονται τον ιστότοπο από τις σελίδες αποτελεσμάτων της Google. Επιτρέπει στους χρήστες να εντοπίζουν εύκολα τα βήματα πίσω προς την αρχική σελίδα ή να εξερευνούν σχετικές κατηγορίες.

2. Διαδρομή Πλοήγησης με Βάση τα Χαρακτηριστικά

Αυτός ο τύπος breadcrumbs εστιάζει στην προβολή των χαρακτηριστικών ενός συγκεκριμένου στοιχείου ή σελίδας και βρίσκεται συνήθως σε ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου. Έχει τη μορφή Αρχική > Κατηγορία Προϊόντος > Προϊόν > Χαρακτηριστικό (π.χ. Μάρκα) > Τιμή Χαρακτηριστικού (π.χ. Μοντέλο). Η διαδρομή πλοήγησης βασισμένη σε χαρακτηριστικά βοηθά τους χρήστες να κατανοήσουν τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος και επιτρέπουν τη γρήγορη πλοήγηση σε παρόμοια προϊόντα στην ίδια ομάδα χαρακτηριστικών.

3. Διαδρομή Πλοήγησης με Βάση το Ιστορικό

Ο τύπος breadcrumbs με βάση το ιστορικό προσαρμόζεται δυναμικά και εμφανίζει το πρόσφατο ιστορικό περιήγησης του χρήστη στον ιστότοπο. Αν και είναι λιγότερο κοινός από τους προηγούμενους μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμος σε ιστότοπους όπου οι χρήστες εμπλέκονται σε περίπλοκες εργασίες, όπως διαδικτυακά φόρουμ.

Βέλτιστες Πρακτικές για την Διαδρομή Πλοήγησης

Ακολουθήστε τις παρακάτω βέλτιστες πρακτικές για τη διαδρομή πλοήγησης ώστε να διασφαλίσετε ότι αποτελεί ένα πολύτιμο βοήθημα πλοήγησης για τους χρήστες.

1. Χρησιμοποιήστε τη Διαδρομή Πλοήγησης ως Υποστήριξη του Κύριου Μενού Πλοήγησης

Η διαδρομή πλοήγησης είναι μια πρόσθετη δυνατότητα πλοήγησης. Σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά το κύριο μενού πλοήγησης, αλλά λειτουργεί ως εναλλακτικός τρόπος πλοήγησης για τη διευκόλυνση των χρηστών.

2. Χρήση Κατάλληλων Διαχωριστικών

Οι σύνδεσμοι κειμένου στη διαδρομή πλοήγησης πρέπει να χωρίζονται με ειδικά σύμβολα (π.χ. “»,” “/”, “>” ή “|”). Το διαχωριστικό θα πρέπει να είναι οπτικά διακριτό από το κείμενο του συνδέσμου και να αναγνωρίζεται εύκολα.

3. Μην Χρησιμοποιήσετε Σύνδεσμο για την Τρέχουσα Σελίδα

Το τελευταίο στοιχείο στη διαδρομή πλοήγησης είναι η σελίδα στην οποία βρίσκεται ο χρήστης, συνεπώς δεν χρειάζεται να είναι σύνδεσμος. Επίσης, το στοιχείο χωρίς δυνατότητα κλικ επιβεβαιώνει στον χρήστη σε ποια σελίδα βρίσκεται.

4. Κρατήστε την Απλή και Διακριτική

Η διαδρομή πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή, εύκολα κατανοητή και διακριτική. Από σχεδιαστική άποψη, βεβαιωθείτε ότι δεν αποσπά την προσοχή των επισκεπτών από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Επιλέξτε γραμματοσειρά σε μικρό μέγεθος αλλά ευανάγνωστο.

5. Τοποθετήστε τη Διαδρομή Πλοήγησης στη Σωστή Θέση

Συνήθως, τοποθετείται στην κορυφή της σελίδας, κάτω από τον τίτλο. Διατηρήστε τη θέση σταθερή σε όλο τον ιστότοπο.

6. Εμφάνιση σε Όλες τις Συσκευές

Βεβαιωθείτε ότι αποκρίνεται και προσαρμόζεται σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης, συμπεριλαμβανομένων των φορητών συσκευών. Θα πρέπει να παραμένει ευανάγνωστη και προσβάσιμη σε όλες τις συσκευές.

Συμπέρασμα

Η παρουσία διαδρομής πλοήγησης στον ιστότοπο βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία χρήστη και την πλοήγηση. Η σαφής και δομημένη διαδρομή διευκολύνει τους χρήστες να κατανοήσουν πού βρίσκονται στον ιστότοπο και πώς έφτασαν εκεί. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η πιθανότητα να παραμείνουν περισσότερο στον ιστότοπο εξερευνώντας περισσότερες σελίδες.

Επίσης, η διαδρομή πλοήγησης είναι σημαντικό στοιχείο στη βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης (SEO). Η παρουσία διαδρομής βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα την ιεραρχία του ιστότοπου και να τον ευρετηριάσουν ανάλογα, οδηγώντας σε βελτιωμένη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Τελικά, η ενσωμάτωση διαδρομής πλοήγησης στο σχεδιασμό του ιστότοπου είναι ένας απλός αλλά αποτελεσματικός τρόπος για να βελτιώσετε τη χρηστικότητα, να βελτιώσετε την πλοήγηση και να ενισχύσετε την απόδοση SEO. Επομένως, μην υποτιμάτε τη δύναμη αυτών των μικρών βοηθημάτων πλοήγησης – μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας χρήστη στον ιστότοπό σας.

Πόσο χρήσιμο είναι το άρθρο;

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

Μάρω Σταθουράκη
Η εξειδίκευση και η μακρόχρονη εμπειρία μου στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) βοηθά τους ιστότοπους να αυξήσουν την οργανική τους επισκεψιμότητα. Εφαρμόζονται τεχνικές και στρατηγικές που οδηγούν σε υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης, βελτιώνοντας σημαντικά την προβολή των ιστοσελίδων στο κοινό-στόχο.

Scroll to Top