Ας ξεκινήσουμε με μια ιστορική αναδρομή του Google E-E-A-T.
Τον Αύγουστο του 2018, η Google κυκλοφόρησε μια σημαντική ενημέρωση στον αλγόριθμο της, ενσωματώνοντας στην αξιολόγηση τις έννοιες της εξειδίκευσης, της αυθεντίας και της αξιοπιστίας (Expertise-Authoritativeness-Trust). Αρχικά, αφορούσε περιεχόμενο σε ευαίσθητους τομείς, όπως η υγεία, τα οικονομικά και οι νομικές συμβουλές. Με την πάροδο του χρόνου, επεκτάθηκε σε οποιοδήποτε περιεχόμενο και επηρέασε την κατάταξη πολλών ιστότοπων.
Τον Δεκέμβριο του 2022, η Google άλλαξε το E-A-T (Εξειδίκευση-Αυθεντία-Αξιοπιστία) σε E-E-A-T (Εμπειρία-Εξειδίκευση-Αυθεντία-Αξιοπιστία), προσθέτοντας την έννοια της εμπειρίας. Αυτή η εξέλιξη αντανακλά τη δέσμευση της Google να παρέχει στους χρήστες το πιο ακριβές, έγκυρο και αξιόπιστο περιεχόμενο που είναι διαθέσιμο.
Σε αυτό το άρθρο, θα αναφέρουμε τι είναι το E-E-A-T, τη σημασία του για το SEO και τις στρατηγικές για τη βελτιστοποίηση του ιστότοπου με βάσει τις οδηγίες E-E-A-T της Google.
Τι Είναι το Google E-E-A-T
Το E-E-A-T είναι ένα πλαίσιο οδηγιών για την αξιολόγηση της ποιότητας του περιεχομένου που δημιουργήθηκε από την Google. Το αρκτικόλεξο E-E-A-T σημαίνει Εμπειρία (Experience), Εξειδίκευση (Expertise), Αυθεντία (Authoritativeness), Αξιοπιστία (Trust).
Το E-E-A-T περιλαμβάνεται στις Οδηγίες Αξιολόγησης Ποιότητας Αναζήτησης (Search Quality Evaluator Guidlines), που βοηθούν τους ανθρώπους – Αξιολογητές Ποιότητας της Google, να εκτιμήσουν αν τα αποτελέσματα που επιστρέφει η μηχανή αναζήτησης είναι υψηλής ποιότητας και συναφή με το ερώτημα.
Το E-E-A-T δεν αποτελεί παράγοντα κατάταξης, όμως η ενσωμάτωση των αρχών του στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας δίνει τη βεβαιότητα ότι αυτό συμμορφώνεται με τα πρότυπα της Google για την ποιότητα και τη συνάφεια.
Τα Στοιχεία του Google E-E-A-T
Αναλυτικά, το κάθε στοιχείο του Google E-E-A-T σημαίνει:
Εμπειρία
Η εμπειρία είναι ένα κρίσιμο στοιχείο στο E-E-A-T, δίνοντας έμφαση στην αξία της γνώσης από πρώτο χέρι και της πρακτικής ενασχόλησης με το θέμα. Προστέθηκε στις οδηγίες της Google για να τονίσει ότι το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από άτομα που έχουν αλληλεπιδράσει άμεσα με ένα θέμα προσφέρει μοναδικές και πολύτιμες πληροφορίες, ενισχύοντας την αξιοπιστία και την αυθεντικότητα του.
Η Google εξετάζει την εμπειρία χρήστη με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένων μαρτυριών, προσωπικών ιστοριών και κριτικών από πραγματικούς πελάτες.
Για παράδειγμα:
- Σε ένα ιστολόγιο για ταξίδια, είναι σημαντικό να αναφέρονται προσωπικές εμπειρίες του δημιουργού.
- Σε έναν ιατρικό ιστότοπο, τα άρθρα να είναι γραμμένα από ιατρό.
- Σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, να υπάρχουν κριτικές των προϊόντων από πελάτες που τα έχουν χρησιμοποιήσει.
Εξειδίκευση
Η εξειδίκευση αναφέρεται στο βάθος της γνώσης, των δεξιοτήτων και της επάρκειας που επιδεικνύει ο δημιουργός του περιεχομένου σε ένα συγκεκριμένο θέμα.
Η Google αξιολογεί την εξειδίκευση μιας σελίδας με βάση τα προσόντα του συγγραφέα ή της οντότητας που παρέχει το περιεχόμενο.
Για παράδειγμα, οι ιατρικές συμβουλές που έχουν συνταχθεί από ιατρό ή νομικές πληροφορίες που έχουν συνταχθεί από δικηγόρο θεωρούνται περιεχόμενο εμπειρογνωμόνων επειδή προέρχονται από άτομα με επίσημη εκπαίδευση σε αυτούς τους τομείς.
Η εξειδίκευση είναι ιδιαίτερα σημαντική για περιεχόμενο σε τομείς υψηλού κινδύνου, όπως η υγεία, τα οικονομικά και νομικά θέματα, όπου οι εσφαλμένες πληροφορίες μπορεί να έχουν σημαντικές συνέπειες για τους χρήστες.
Η εξειδίκευση μπορεί να αποδειχθεί μέσω αναλυτικών βιογραφικών, τονίζοντας τα διαπιστευτήρια ή την εμπειρία των δημιουργών περιεχομένου και διασφαλίζοντας ότι οι πληροφορίες που παρουσιάζονται είναι ακριβείς και σε βάθος.
Αυθεντία
Η αυθεντία αναφέρεται στη φήμη τόσο του δημιουργού περιεχομένου όσο και του ιστότοπου. Υποδηλώνει πόσο αξιόπιστη είναι η πηγή από άλλους, τόσο εντός του κλάδου όσο και από το ευρύ κοινό. Ένας ιστότοπος ή ένας συγγραφέας θεωρείται έγκυρος όταν άλλοι ειδικοί, αξιόπιστοι ιστότοποι ή μέσα ενημέρωσης παραθέτουν, αναφέρονται ή συνδέονται με το περιεχόμενό του, σηματοδοτώντας ότι είναι αξιόπιστη πηγή πληροφοριών.
Για παράδειγμα, ένα άρθρο, σχετικά με ιατρική έρευνα που δημοσιεύεται από έναν κορυφαίο ιατρικό οργανισμό ή ένας οικονομικός οδηγός γραμμένος από έναν διάσημο οικονομολόγο, θεωρείται έγκυρο λόγω της καθιερωμένης φήμης του οργανισμού ή του ατόμου.
Η αυθεντία είναι ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση αξιοπιστίας τόσο με τους χρήστες όσο και με τις μηχανές αναζήτησης, καθώς η Google αξιολογεί πόσο καλή θεωρείται μια πηγή στον τομέα της.
Αξιοπιστία
Η αξιοπιστία είναι θεμελιώδες στοιχείο στο πλαίσιο οδηγιών E-E-A-T και αναφέρεται στην αξιοπιστία του περιεχομένου και του ιστότοπου.
Το περιεχόμενο αξιολογείται ως αξιόπιστο όταν περιέχει ακριβείς και ενημερωμένες πληροφορίες, χωρίς παραπλανητικές πρακτικές ή υπερβολικούς ισχυρισμούς. Ιδιαίτερη σημασία αποκτά η αξιοπιστία του περιεχεομένου όταν αυτό αναφέρεται με ευαίσθητα θέματα όπως αυτά της υγείας, των οικονομικών και της ασφάλειας.
Ένας ιστότοπος θεωρείται αξιόπιστος όταν παρέχει σαφείς και προσβάσιμες πληροφορίες επικοινωνίας και να δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια των χρηστών μέσω λειτουργιών όπως το HTTPS. Η ύπαρξη πολιτικής απορρήτου και όρων χρήσης σε εμφανές και προσβάσιμο σημείο, συμβάλλουν στην οικοδόμηση της εμπιστοσύνης τόσο με τους χρήστες όσο και με τις μηχανές αναζήτησης.
Όσον αφορά το SEO, η αξιοπιστία είναι το κλειδί για υψηλότερη κατατάξη στα αποτελέσματα αναζήτησης, καθώς η Google στοχεύει να δώσει προτεραιότητα στο περιεχόμενο από πηγές που είναι ειλικρινείς, αξιόπιστες και απαντούν στα ερωτήματα των χρηστών.
Γιατί το Google E-E-A-T είναι Σημαντικό για το SEO
Με την αλματώδη ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), η παραγωγή περιεχομένου, που δεν έχει γραφτεί από κάποιον ειδικό, είναι πιο εύκολη από ποτέ. Γι’ αυτό, η συμμόρφωση στους κανόνες του Google E-E-A-T είναι ο τρόπος να διασφαλίσετε ότι το περιεχόμενο ευθγραμμίζεται με τις απαιτήσεις ποιότητας της μηχανής αναζήτησης και να έχει πιθανότητες να καταταχθεί στις υψηλές θέσεις των αποτελεσμάτων.
Η Google Εστιάζει στο Ποιοτικό Περιεχόμενο
Ο πρωταρχικός στόχος της Google είναι να παρέχει τις καλύτερες και πιο αξιόπιστες πληροφορίες στους χρήστες. Γι’ αυτό, θα συνεχίσει να βρίσκει τρόπους για να αποτρέπει την κατάταξη περιεχομένου, χαμηλής αξίας, που δημιουργείται με τεχνητή νοημοσύνη και οι οδηγίες E-E-A-T θα παίξουν σημαντικό ρόλο. Τα σχόλια των βαθμολογητών της λαμβάνονται υπόψη ώστε να εξελίσσεται ο αλγόριθμος που χρησιμοποιείται για την κατάταξη των ιστοσελίδων.
Το περιεχόμενο που δεν συμμορφώνεται στους κανόνες του E-E-A-T είναι πιθανό να δυσκολευτεί να καταταχθεί για ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά. Αν και οι οδηγίες Google E-E-A-T δεν αποτελούν άμεσο παράγοντα κατάταξης συμβάλλουν καθοριστικά στην αξιολόγηση της ποιότητας του περιεχομένου και συνεπώς στην τελική του κατάταξη.
Περιεχόμενο YMYL (Your Money or Your Life)
Το περιεχόμενο που αναφέρεται σε θέματα υγείας, οικονομικά ή νομικά, ονομάζεται περιεχόμενο YMYL (‘Τα χρήματα σας ή τη ζωή σας’). Σε αυτό το περιεχόμενο, η Google εφαρμόζει ακόμα πιο αυστηρές οδηγίες E-E-A-T, καθώς ανυπόστατες ή παραπλανητικές πληροφορίες μπορούν να προκαλέσουν βλάβες στη ζωή των χρηστών.
Για παράδειγμα, ένας οικονομικός ιστότοπος που προσφέρει επενδυτικές συμβουλές πρέπει να επιδεικνύει ισχυρή τεχνογνωσία, καθώς οι εσφαλμένες πληροφορίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σοβαρή οικονομική ζημία για τους χρήστες. Ομοίως, οι ιστότοποι που σχετίζονται με την υγεία πρέπει να έχουν, αποδεδειγμένα, υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας για να διασφαλίζουν ότι οι πληροφορίες που παρέχουν είναι ασφαλείς και αξιόπιστες.
E-E-A-T και Κατάταξη Περιεχομένου
Οι οδηγίες E-E-A-T επηρεάζουν σημαντικά την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης καθώς ο αλγόριθμος της Google δίνει προτεραιότητα σε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, αξιόπιστο που προσφέρει αξία στους χρήστες. Σε αντίθεση με προηγούμενες προσεγγίσεις που εστιάζονταν κυρίως στη βελτιστοποίηση λέξεων-κλειδιών, η σημερινή στρατηγική SEO δίνει έμφαση στη δημιουργία περιεχομένου που επιδεικνύει τεχνογνωσία, εγκυρότητα και αξιοπιστία.
Η ενσωμάτωση των αρχών E-E-A-T μπορεί να βοηθήσει τους ιστότοπους να βελτιώσουν την κατάταξή τους στην αναζήτηση ευθυγραμμίζοντας το περιεχόμενο με αυτό που η Google θεωρεί υψηλής ποιότητας. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία περιεχομένου από έμπειρους επαγγελματίες, την απόκτηση έγκυρων συνδέσμων από αξιόπιστους ιστότοπους και τη διατήρηση μιας ασφαλούς, διαφανούς παρουσίας στο διαδίκτυο.
Πώς να Βελτιώσετε το Google E-E-A-T στον Ιστότοπο
Η βελτίωση του E-E-A-T είναι απαραίτητη για την κατάταξη της ιστοσελίδας στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Εφαρμόστε τις παρακάτω πρακτικές για να βελτιώσετε το E-E-A-T της ιστοσελίδας και του ιστότοπου.
Ποιοτικό Περιεχόμενο
Εστιάστε στη συγγραφή ποιοτικού περιεχομένου με ακριβείς και πολύτιμες πληροφορίες για τους χρήστες. Είτε πρόκειται για άρθρο ιστολογίου, είτε για περιγραφή προϊόντος, είτε οποιοδήποτε άλλο είδος περιεχομένου, βεβαιωθείτε ότι αναδεικνύεται η τεχνογνωσία, η εμπειρία σας και η βαθιά γνώση του θέματος. Γράψτε περιεχόμενο, που θα ικανοποιεί την πρόθεση αναζήτησης του κοινού-στόχου σας, παρέχοντας πληροφορίες που έχουν αξία.
Πληροφορίες για τον Συγγραφέα
Συμπεριλάβετε πληροφορίες για τον συγγραφέα στα άρθρα. Δημιουργείστε μια ξεχωριστή σελίδα στον ιστότοπο για τον κάθε συγγραφέα, αν είναι πολλοί, με λεπτομερείς πληροφορίες, όπως βιογραφικό, τομείς εξειδίκευσης ή οποιοδήποτε άλλο στοιχείο, με στόχο την απόδειξη της εξειδίκευσης του και για την ενίσχυση της αξιοπιστίας. Στη σελίδα του συγγραφέα, πρέπει να εμφανίζεται, επίσης, όλο το περιεχόμενο που έχει γραφτεί από εκείνον.
Κριτικές και Μαρτυρίες
Ενθαρρύνετε τους ικανοποιημένους πελάτες σας να γράφουν κριτικές και μαρτυρίες για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας. Τα γνήσια θετικά σχόλια από πραγματικούς πελάτες ενδυναμώνουν την αξιοπιστία του ιστότοπου. Κριτικές και μαρτυρίες, εκτός του ιστότοπου, όπως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στο Google My Profile, είναι, εξίσου, χρήσιμες και πολύτιμες ενδυναμώνοντας τη φήμη του brand σας.
Τακτικές Ενημερώσεις Περιεχομένου
Διατηρείστε το περιεχόμενο ενημερωμένο. Είναι ζωτικής σημασίας, να ενημερώνετε τακτικά το υπάρχον περιεχόμενο, ειδικά σε τομείς όπως η υγεία, τα οικονομικά ή η τεχνολογία. Καταργήστε τις παλιές πληροφορίες και προσθέστε νέες εξελίξεις. Οι ξεπερασμένες πληροφορίες μπορούν να βλάψουν σημαντικά την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη.
Τεχνικά Θέματα
Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος είναι υλοποιημένος άρτια από τεχνικής πλευράς.
Χρησιμοποιήστε ασφαλή σύνδεση μέσω HTTPS που είναι ζωτικής σημασίας για την αξιοπιστία, καθώς δείχνει ότι ο ιστότοπος προστατεύει τα δεδομένα των χρηστών και είναι ασφαλής. Βελτιστοποιήστε την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας, γεγονός που υποστηρίζει έμμεσα την αξιοπιστία. Χρησιμοποιήστε μια αξιόπιστη φιλοξενία, καθώς η συχνή μη διαθεσιμότητα ενός ιστότοπου μπορεί να βλάψει τόσο την εμπειρία χρήστη όσο και την κατάταξη. Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος είναι φιλικός προς τα κινητά, η συντριπτική πλειονότητα των αναζητήσεων διεξάγεται πλέον σε κινητές συσκευές. Υλοποιήστε μια απλή και λειτουργική πλοήγηση που βοηθά τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης.
Εισερχόμενοι Σύνδεσμοι (Backlinks)
Η απόκτηση ποιοτικών εισερχόμενων συνδέσμων (backlinks) από αξιόπιστους και συναφείς ιστότοπους συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση της αυθεντίας του ιστότοπου. Οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι λειτουργούν ως ψήφος εμπιστοσύνης από άλλους ιστότοπους. Η Google αξιολογεί το σήμα που λαμβάνει βελτιώνοντας την προβολή της ιστοσελίδας.
Αποκτήστε εισερχόμενους συνδέσμους γράφοντας ποιοτικό περιεχόμενο που αξίζει άλλοι ιστότοποι να το δημοσιεύσουν και να συνδεθούν ή μέσω της δημοσίευσης άρθρων σε άλλα ποιοτικά ιστολόγια.
Συμπέρασμα
Το Google E-E-A-T που σημαίνει Εμπειρία, Εξειδίκευση, Αυθεντία και Αξιοπιστία, είναι ένα πλαίσιο οδηγιών για την αξιολόγηση της ποιότητας και της αξιοπιστίας του περιεχομένου.
Καθώς οι αλγόριθμοι της Google εξελίσσονται συνεχώς, το E-E-A-T έχει καταστεί ζωτικής σημασίας για ιστότοπους που στοχεύουν στη δημιουργία αξιοπιστίας και στην εξασφάλιση υψηλών κατατάξεων, ειδικά για θέματα YMYL (Τα χρήματα ή τη ζωή σας) όπου η ακρίβεια και η ακεραιότητα των πληροφοριών είναι πρωταρχικής σημασίας.
Επιδεικνύοντας εμπειρία στον πραγματικό κόσμο, εστιάζοντας στην εξειδίκευση, χτίζοντας αυθεντία στον τομέα τους και εδραιώνοντας την αξιοπιστία τους, οι ιστότοποι κερδίζουν τόσο την εμπιστοσύνη των χρηστών όσο και των μηχανών αναζήτησης.