Τι Είναι οι Παράγοντες Κατάταξης
Οι παράγοντες κατάταξης είναι τα κριτήρια ή τα στοιχεία που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google για να καθορίσουν τη σειρά με την οποία εμφανίζονται οι ιστοσελίδες στα αποτελέσματα αναζήτησης για ένα συγκεκριμένο ερώτημα.
Οι πολύπλοκοι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης χρησιμοποιούν τους παράγοντες κατάταξης για να αξιολογήσουν τη συνάφεια, την ποιότητα και τη δημοτικότητα της ιστοσελίδας σε σχέση με το ερώτημα αναζήτησης του χρήστη.
Οι παράγοντες κατάταξης της Google είναι πάνω από διακόσιοι. Φυσικά, δεν τους γνωρίζουμε όλους και ούτε θα τους μάθουμε ποτέ αλλά γνωρίζουμε πολλούς. Μερικοί από τους πιο σημαντικούς παράγοντες κατάταξης είναι το περιεχόμενο του ιστότοπου, τα backlinks, η ταχύτητα του ιστότοπου, η φιλικότητα προς τα κινητά και η εμπειρία χρήστη.
Βελτιστοποιώντας αυτούς τους παράγοντες μπορούμε να επιτύχουμε υψηλότερη κατάταξη των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης και να αυξήσουμε την οργανική τους επισκεψιμότητα.
Επίσης, γνωρίζουμε ότι ο αλγόριθμος της Google και οι παράγοντες κατάταξης αλλάζουν, όμως η Google θα θέλει πάντα το περιεχόμενο να εξυπηρετεί την οδηγία της E-E-A-T (Experience/Εμπειρία – Expertise/Εξειδίκευση – Authoritativeness/Κύρος – Trust/Εμπιστοσύνη).
Σε αυτό το άρθρο θα αναφέρουμε 10 σημαντικούς παράγοντες κατάταξης που αξίζει να βελτιστοποιήσετε ώστε να επιτύχετε καλύτερη προβολή για τον ιστότοπο σας.
10 Σημαντικοί Παράγοντες Κατάταξης της Google
1. Ποιότητα Περιεχομένου
Η ποιότητα του περιεχομένου είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας κατάταξης της Google.
Για να χαρακτηριστεί το περιεχόμενο ποιοτικό από τις μηχανές αναζήτησης, πρέπει να είναι:
- Αξιόπιστο: Περιέχει ακριβείς και χρήσιμες πληροφορίες.
- Συναφές: Είναι σχετικό με το ερώτημα του χρήστη και ικανοποιεί την πρόθεση αναζήτησης του.
- Ευανάγνωστο: Έχει σαφή δομή με επικεφαλίδες, υπότιτλους, λίστες και σχετικές λέξεις-κλειδιά.
- Ανανεωμένο: Εκτός από το να γράφετε νέο περιεχόμενο, έχει αξία να ανανεώνετε το υπάρχον με νέες πληροφορίες.
2. Χρήση Λέξης/Φράσης-Κλειδί
Η λέξη/φράση-κλειδί πρέπει να υπάρχει και να επαναλαμβάνεται στο περιεχόμενο ώστε η Google να κατανοήσει το θέμα της ιστοσελίδας. Όμως, εκτός από το περιεχόμενο η λέξη/φράση-κλειδί πρέπει να βρίσκεται στην ετικέτα τίτλου, στις επικεφαλίδες, στη διεύθυνση URL και στη μετα-περιγραφή.
3. Backlinks
Ο αριθμός αλλά κυρίως η ποιότητα των banklinks (σύνδεσμοι από άλλους ιστότοπους προς τον δικό σας) είναι σημαντικός παράγοντας κατάταξης. Έχοντας banklinks από αξιόπιστους ιστότοπους και σχετικούς με το περιεχόμενο του δικού σας μπορούν να ενισχύσουν την κατάταξή σας. Ωστόσο, τα backlinks χαμηλής ποιότητας μπορούν να βλάψουν την κατάταξή σας.
4. Εξειδίκευση
Η Google αξιολογεί θετικά τους ιστότοπους που θεωρεί εξειδικευμένους. Δεν είναι μόνο η ποιότητα του περιεχομένου που υποδηλώνει εξειδίκευση αλλά και η ποσότητα αυτού του ποιοτικού περιεχομένου. Η εξειδίκευση υλοποιείται δημιουργώντας πρώτα, περιεχόμενο για ένα συγκεκριμένο θέμα, συνήθως με μια λέξη-κλειδί μεγάλου όγκου, που ονομάζεται ‘κόμβος’. Κατόπιν, δημιουργείτε άλλες ιστοσελίδες με λέξη-κλειδί συναφή αλλά πιο ειδική που εμβαθύνει στην ευρεία λέξη-κλειδί (‘κόμβος’).
5. Αφοσίωση Χρήστη
Η αφοσίωση χρήστη μετριέται με τον χρόνο που δαπανά ο χρήστης στον ιστότοπο, με το ποσοστό εγκατάλειψης, με τις ιστοσελίδες ανά περίοδο σύνδεσης και είναι μια καλή ένδειξη της ποιότητας του περιεχομένου. Βελτιώνοντας την αφοσίωση χρήστη επιδρά θετικά στη βελτίωση της κατάταξης της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.
6. Φιλικότητα προς Κινητά
Πλέον, οι περισσότερες αναζητήσεις γίνονται σε κινητές συσκευές, γι’αυτό η Google θεωρεί σημαντική τη φιλικότητα των ιστότοπων προς τα κινητά. Ο ιστότοπος πρέπει να προσαρμόζεται αυτόματα ώστε να ταιριάζει σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης.
7. Δομή Ιστότοπου
Η δομή του ιστότοπου αναφέρεται στην οργάνωση, στην ιεραρχία και στην πλοήγηση ενός ιστότοπου. Μια καλά δομημένη δομή ιστότοπου ενισχύει την εμπειρία χρήστη (UX – User Experience) και διευκολύνει τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν και να ευρετηριάσουν αποτελεσματικά τον ιστότοπο.
8. Εσωτερικοί Σύνδεσμοι
Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης ανιχνεύουν, ευρετηριάζουν και ταξινομούν τις σελίδες του ιστότοπου σας. Η αποτελεσματική υλοποίηση τους βελτιώνει την κατάταξη του ιστότοπου στα αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs).
9. Ταχύτητα Φόρτωσης Ιστοσελίδας
Η αργή φόρτωση ιστοσελίδων επηρεάζει αρνητικά την εμπειρία χρήστη και η Google το λαμβάνει υπόψη στην κατάταξη. Βελτιστοποιήστε τον ιστότοπο σας συμπιέζοντας τις φωτογραφίες, μειώνοντας τον χρόνο απόκρισης του διακομιστή και ελαχιστοποιώντας τα αρχεία css και javascript. Εργαλεία όπως το Google PageSpeed Insights μπορούν να σας βοηθήσουν να αξιολογήσετε και να σας υποδείξουν τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση.
10. Ασφαλής και Προσβάσιμος Ιστότοπος
Η Google προτιμά ιστότοπους που είναι ασφαλείς (έχουν πιστοποιητικό SSL – κρυπτογραφεί τα δεδομένα που αποστέλλονται μεταξύ του ιστότοπου και του φυλλομετρητή-browser) και εύκολα προσβάσιμοι τόσο στους χρήστες όσο και στις μηχανές αναζήτησης. Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας έχει ένα καλοφτιαγμένο αρχείο robots.txt και έναν καθαρό χάρτη ιστότοπου για καλύτερη ανίχνευση και δημιουργία ευρετηρίου.
Συμπέρασμα
Οι παράγοντες κατάταξης είναι τα θεμελιώδη κριτήρια και τα χαρακτηριστικά που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης για να καθορίσουν τη θέση των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Η κατανόηση και η βελτιστοποίηση των παραγόντων κατάταξης συμβάλλουν αποτελεσματικά στην καλύτερη προβολή του ιστότοπου στις μηχανές αναζήτησης και στην αύξηση της οργανικής του επισκεψιμότητας.
Εστιάζοντας στους παράγοντες που αναφέρονται σε αυτό το άρθρο, όπως δημιουργία ασφαλούς και προσβάσιμου ιστότοπου με ποιοτικό περιεχόμενο, λειτουργική δομή, φιλικό προς τα κινητά που φορτώνει γρήγορα και περιέχει ποιοτικά backlinks, μπορείτε να βελτιώσετε τις πιθανότητες υψηλότερης κατάταξης του ιστότοπου.